יום רביעי, 3 ביוני 2009

ים המלח - תעלת הימים להתפלת מים

מפלס ים המלח נותר ללא שינוי ועמד בסוף אפריל על 422.22 מטר מתחת לפני הים התיכון ירידה של
כ -1.01 מטר לאורך עשר השנים האחרונות הפתרון תוכנית תעלת הימים על כל שלביה .

כתוצאה מירידת מפלסו של ים המלח ב- 80 - 100 ס"מ בשנה וניצול יתר של מקורות המים על ידי ירדן , סוריה וישראל יש חשיבות רבה להקמתה.
תעלת הימים המקורית נועדה לחבר בין הים התיכון לים המלח.הקמתה אושרה ב-1981, אך הפרויקט בוטל
ב - 1985.

רעיונות לתעלת המים .

המסלול הצפוני - הזרמת מי הים התיכון בתעלה דרך עמק יזרעאל לעמק בית שאן ומשם לים המלח.

המסלול המרכזי - הזרמת מי הים התיכון דרומה מאשקלון בתעלה פתוחה ומינהרה תת-קרקעית חצובה מתחת להרי חברון לים המלח.

המסלול הדרומי - הזרמת מי ים סוף לים המלח דרך מובל: צינורות, מינהרה ותעלה בערבה ובאזור ים המלח.

המומחים לא מצאו עדיין את הדרך לתעלת המים אבל כולם מתלהבים
מהרעיון לחצות את תעלת הימים . בניית מתקנים שונים כמו כבישים, רכבת לאילת, בריכות חדשות לגידול דגים, מתקני התפלת מים .
תמחור התעלה הכללי נע ביו 3 - 5 מיליארד $ .המימון באמצעות הבנק העולמי .
קרב לוודאי שידעו לנצל עד הסוף את הכספים המיועדים לחפירת התעלה.
לאחרונה צצה יוזמת הנשיא ויצחק תשובה לתעלת המים.
יוזמת "תעלת הימים" של נשיא המדינה ויצחק תשובה -היוזמה נולדה ע"י שמעון פרס בהיותו המשנה לראש הממשלה. מדובר בתעלה פתוחה שתוקם על גבול ישראל ירדן אשר לאורכה ייבנו שלושה אגמים וחקלאות אינטנסיבית.
מרכיבים אלה נכללים בהחלטת הממשלה מספר 1366 מיום 11.3.07.
מדובר בפרויקט בעל היקף של 166 קילומטר של תעלה פתוחה שתוקם, בין מפרץ אילת לים המלח על גבול ישראל ירדן ולאורכה ייבנו שלושה אגמים ושטחי חקלאות , איזור תעשיה ומבני תעשייה ועוד...
פרוייקט הבנייה והנדל"ן הגדול ביותר שתוכנן אי פעם בישראל. שטחי בנייה של 200 אלף חדרי מלון
(פי ארבעה מסך כל חדרי המלון כיום בארץ ).
יש הרבה מה לעשות ויש פתרונות. כל שנדרש הוא להחליט ולאמץ את החלטת הממשלה 1366 להקצות את המשאבים הכספיים הדרושים בכדי להציל את המשאב היפהפה הזה ולמנף את חבל ים המלח כפנינה תיירותית - כלכלית והתיישבותית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה